Saturday, May 11, 2013

~RINDU WAKTU BERSAMA~

~bismillah pembuka kalam....tirai 2012 dibuka dengan bermacam2 peristiwa...mula2 kehilangan ayahda tercinta pada awal december 2011..& tuk permulaan tahun baru pula diri ini diarah untuk berpindah ditempat lain...huhu..sungguh xpernah terlintas @ terpikir yang diri ini akan pergi ke center lain...tiada persediaan..keputusan yang terbaik hnya perlu dilakukan dlam masa beberapa jam...sempat ke aku fikir masak-masak??

Buntu seketika.....Allah, apa yang harus ku lakukan ingin menolak terasa diri terhutang budi...ingin meneruskan diri rasa xcukup kuat...huwaaa..!!rasa macam nk jerit kuat2...knpa la jadi mcm niy lak..sedangkan tinggal sentuhan terakhir jga persediaan terakhir untuk tdika dibuka...rela xrela kna rela juga...sama la maksd mcm *nk xnk kna nak jugak* ade pilihan ke??

Tempoh masa yang diberi untuk membuat keputusan hanya 14 jam...mula lah duk telefon sana telefon sini..duk tnya pendapat adik beradik....suma jawapan suh aku pergi tempat baru 2..tapi hati berat..mcm mna nih.....tdo xlena aku mlm 2...xtahu nk bt ape sebenarnya...diri cm duk ats pagar...antara nak & xnak..pk punya pk...sampai la esok paginya...saat yang mengetarkan jiwa & raga...rasa takot lak nk tunggu mcj dari bos...walaupon keputusan dah ade....tepat jam 9.30 a.m bos mcj..."assalamualaikum hasanah :) sihat hari ni? ada khabar untuk akak x?" terketar2 jari menaip mcj bls.."wslm kak bada, sihat Alhamdulilllah...saya setuju untuk berpindah ke usj 12."pas 2 aku tekan sent..fuhh!!! macam nak luruh jantung taw x....hehehe...

Kalau diingat balik mcm kelakar pon ade jgk...maklumlah first time nk pindah2 cm niy...hmpir 2 thun aku menetap kat putra indah..dah angap macam umah sendiri dah pon...last2 kna pindah...mna la nk sanggup kan?huhu...pada petang tu juga aku keluar dari tempat yang telah  mengajarku erti hidup...Allah sangat xbest perasaan ini..sedih menyelubungi hati...rasa sayu je nk tinggalkan khalifah2 kat putra indah tu...mkin sbb dah syg sgt2 kot...

Perjalanan diteruskan.......................sebak dihati membuatkan air mata bergenang & akhirnya menitis juga air mata yang kucuba tahan sedari tadi..sungguh memang aku xsnggup nk tinggalkan tempat itu...terlalu banyak kenangan. kenangan bersama anak-anak murid...& paling yang aku xleh lupa kenangan bersama sahabat-sahabat serumahku..dah ku angap seperti family,adik beradik...kami sgt2 rapat..walau kadang2 pernah  juga bermasam muka....pernah juga xbertegur sapa...bercanggah pendapat...kata belakang2 ...opps..!! hehehe...tapi 2 lah kenangan yang akan aku rindui...dapatkah aku bersama kamu2 lagi....mkn nasi lemak kat giant sama2...hahaha...xle lupa  kngn 2 taw...smpai sekarang duk teringat2 lagi......
















No comments:

Post a Comment