Sunday, May 6, 2012

~Ceritera Hidup~

Bismillah pembuka bicara...huh! terasa lama tidak menjenguk blog nih..huhuhu..bz sgt kot...
hidup yang penuh dgn dugaan juga cobaan...tabahkah diri ini untuk menempuhinya?? ku hanya insan biasa..yang mungkin juga wanita yang xsempurna buat dirinya....ada apa dgn terguris?? siapa yang terguris? apa yang terguris...huhu..selalunya terguris niy mestilah dikaitkan dgn hati..knpa? sbb hati je yang terguris..sakit..pedih...patah...hahaha & mcm2 lagilah...sume berkaitan dgn hati..

Bilamana diri rasa seprti pesalah yang tidak tahu salah sendiri..pelik?? memang pon  tpi itulah yang kurasakan..huhu..mungkin silap dari diri ini cuma aku yang xsedar sume 2..:'(
mlm tdi mimpi dh la mimpi sedih..bgun pgi lak...huuuu..bertmbh2 sedih...mula2 dlm pertuturan penuh dgn guraw senda tapi akhirnya???? haihh...diri ini kurang mengerti..mungkin perhatian ku tidak cukup..mungkin ade yg terpendm dihati ingin kuluah kpadanya tetapi xterluah sehingga menyebabkan hilang fokus..hahaha...ntah pape la kn??

Diri ini hanya insan biasa....maafkn aku andai terluka..tidak ku pinta ianya terjadi....huhu..xpasal2 pgi2 menitis air mata...sabar2...kuatkan semangat..kalu boleh xnk dia tahu ape2 pon..biarlah aku sendiri....mungkin ada baiknya begini..mungkin betul kata-katanya..."pas niy kalu ____ cerita dgn org lain...gelak2 dgn org lain jgn marah pulak..." ayat sentap kot...pgi2 dah kena sentap2 boleh histeria aku...hati tersentap sampai xterluah lansung yang ingin ku kongsi pagi tdi...hahaha..last2 kongsi dgn diri sendiri....xpelah..benda pon dah lalu...aku kuat sbb aku sabar...huhu..ayt nih jelah yang boleh bt diri rasa kuat sikit...sabar..sabar...& sabar....

Hancur luluh hati aku org xtahu...mungkin dirinya perasan tapi dia xrasa..kadang2 pernah la jgk terfikir sampai bila nk mcm nih??huhuhu...sekarang zaman dia jatuh xpelah...sabar ye Hasanah...masa dia naik nt akan muncul juga...kna bnyak sbr....sbb 2 lah aku masih bersama dgn dia sampai sekarang...doa xpernah putus..Allah akan uji setiap hamba2Nya...so sape lah aku nih nk mengeluh....hnya perkataan sbar ye yang mampu ku ungkapkan...walau kadang2 hati nih selalu berlari-larian....iman pulak kdg2 terbang..Allah..nipis sgt iman dlm diri ini....huhuhu....terok3x...=,='

hah! dah melalut dah dri tajuk..huhu...tpi itulah yang aku rasa....ujian Allah niy kat mna2 je....& masalah xkn duduk kat situ smpai bila2...akhirnya nt masalah 2 akn pergi jua....begitu juga dgn hati...terguris mna pon hati ini lama-lama akn sembuh...walaupun tinggal parut...parut 2 lah kenangn terindah....jadi bnyakkan sabar...doa,usaha & tawakkal...wallahu'alam sekian....:')

# Rinduwaktukitabersamadulu..hidupdalampenuhgelakketawa.....^__^#
~Hidup memang penuh dengan dugaan...sebab tu Allah kurniakan kesabaran.....~





No comments:

Post a Comment